19 augusti 2008

Den slog fel


- Är du säker på att du äter tillräckligt ? Du fryser ständigt och är trött, ger du kroppen tillräckligt med näring?

En välmenande fråga som verkligen slog fel.
Ångest.Ångest.Ångest.
Egentligen hade hon nog ingen aning om min ätstörning, när min arbetskamrat frågade mig detta, men nu vet hon det nog.
Blev jättenervös, röd i ansiktet, stammade och kom med osammanhängande svar.
"Jo, eller, nej, eller nja eller bättre nu, men jag måste bli bättre..."
Jag var jätteledsen när jag kom hem, och ångestfylld till tusen. Jag ville ju börja om på nytt på detta ställe. Utan någon fokus på min mat och mitt ätande. Men kanske kan detta vara en push i rätt riktning att äta mer och näringsrikt?

Men efter ett samtal med världens bästa A och en trevlig eftermiddag i stan med L (då vi försökte lappa ihop lördagen, vilket resulterade i x antal tjutande skratt...) känns det bättre.
Mycket bättre.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja gemenskap och skratt är till hjälp. Så himla viktigt. Och de psoitiva tankarna slår de negativa tusental gånger om!

Fortsätt kämpa.

Gillar din blogg Hanna:)


/Marie.

mmmmm.blogg.se

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Alltså igentligen vet jag inte mkt om ätstörningar då jag alrig haft det men tycker iaf att du ska vara jävlkigt stlt över hur långt du har kommit tjejen!!! Tänk inte på det negativa utan på dom bra förändringar du har gjort.Jag tycker iaf att du e SKIT DUKTIG!!

Anonym sa...

hejja hejja