20 augusti 2008

Påminn mig gärna om åldern

I lördags kom min syster hem från sin Norgevistelse, där hon jobbat.
Det har gått en halv vecka och det känns redan som jag skulle kunna strypa henne. Slowly.
Och då har jag inte träffat henne mer än sammanlagt 10 timmar.
All disk stod ute, mina garderobsdörrar stod vidöppna med kläder utdragna och min sminkväska låg utspridd på badrummet.
Jag kanske är nojig, men det är mina kläder & mitt smink och jag vill inte att hon rotar omkring och tar precis vad hon känner för utan att fråga. Det är inte okej.

Så när hon kommer hem sa jag till henne, snällt och vänligt (faktiskt...!) att hon kanske inte behöver låna mina rena kläder eftersom jag åker på lördag och vill ha med mig dom. Och inte mina tights eftersom hon tänjer ut dom..
- Hur fan skulle jag kunna veta det då?
- Nej det sa jag inte heller, men jag säger det nu, så att du vet.
Hon blir tvärsned och sticker hemifrån.
Var hon 23 år eller 3 år?

1 kommentar:

Anonym sa...

jo jag vet att det är minst två quornisar. men tillägas bör att jag åt en hel ben and jerry själv till efterrätt, haha :P tråkigt med syrran, men sådär är det ju...jag har tre yngre...men det är nog mest jag som snor deras kläder, haha :P är det grekland på lördag alltså? wohoo!